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Engineer LARRY/0) 건설뉴스

교통발전의 주요요소 : 기관의 역량

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https://www.itdp.org/2016/04/01/the-secret-ingredient-institutional-capacity/

 

The Secret Ingredient: Institutional Capacity

Implementing rapid transit is a complex task. Governments not only need access to funds and debt finance to build successful rapid transit infrastructure, they must also have robust institutional capacity to plan, finance, design, build, and rapid transit.

www.itdp.org

 

Implementing rapid transit is a complex task. Governments not only need access to funds and debt finance to build successful rapid transit infrastructure, they must also have robust institutional capacity to plan, finance, design, build, and rapid transit.

There are many examples of countries that had the money for a rapid transit project but it was never implemented due to lack of institutional capacity. In some cases, projects stall halfway through construction due to a lack of oversight, planning, budgeting, or spending. In other cases, there is little or no planning to begin with because planning institutions, if they exist, lack a framework, the political authority, or the technical expertise to make plans and prepare projects. Each of these instances is an examples of how a lack of institutional capacity can be a barrier to rapid transit infrastructure growth, even when funding and financing are in place.

The United Nations Development Programme (UNDP) and United Nations Disaster Risk Reduction Offices (UNISDR) define institutional capacity as the capability of an institution to set and achieve social and economic goals, through knowledge, skills, systems, and institutions. While institutional capacity is often mentioned in development contexts and is well understood in general terms, it can be difficult to define in specific terms and in measurable ways.

For the purposes of this study, we created an indicator for three types of institutional capacity related to mobility. While capacity is a broad and complex, the three indicators allow us to make good insights and a more objective comparison of a country’s capacity along organizational, technical, and political legal lines.

  1. Indicator of Transport Governance Capacity of an Institution: Presence of institutions with clear authority to plan, design, and implement rapid transit projects across metro areas.
  2. Indicator of Planning Capacity of an Institution: Presence of well-established mobility plans that guide long-range transport planning.
  3. Indicator of Technical Capacity of an Institution: The record of the country in planning and implementing high-quality, well-designed transport infrastructure without major project delays.

The table below illustrates and compares the institutional capacity of the nine countries in this study based on the indicators above. ITDP’s analysis of rapid transit development made clear that countries with strong planning institutions, unified metropolitan transit governance, and good technical capacity built more rapid transit with higher quality designs.

빠른 교통체계를 구현하는 것은 복잡한 작업입니다. 정부는 성공적인 고속 교통 인프라를 구축하기 위해 자금 과 부채 금융에 대한 액세스가 필요할 뿐만 아니라 계획, 금융, 설계, 건설 및 신속한 운송을 계획할 수 있는 강력한 제도적 역량을 갖추어야 합니다.

빠른 교통체계를 위한 프로젝트에 대한 자금을 가지고 있지만 제도적 능력의 부족으로 인해 구현되지 않은 국가의 많은 예가 있습니다. 경우에 따라 감독, 계획, 예산 또는 지출부족으로 인해 프로젝트가 공사 중간에 중단됩니다. 다른 경우에는 계획 기관이 존재하는 경우 계획을 세우고 프로젝트를 준비하기 위한 프레임 워크, 정치적 권한 또는 기술 전문 지식이 부족하기 때문에 시작할 계획이 거의 없거나 전혀 없습니다. 이러한 각 사례는 자금 조달과 자금 조달이 시행되더라도 제도적 역량 부족이 급속한 대중교통 인프라 성장에 장벽이 될 수 있는 방법의 예입니다.

유엔 개발 프로그램(UNDP)과 유엔 재해 위험 감소 사무소(UNISDR)는 지식, 기술, 시스템 및 기관을 통해 사회적, 경제적 목표를 설정하고 달성할 수 있는 기관의 역량으로 제도적 역량을 정의합니다. 제도적 능력은 개발 컨텍스트에서 자주 언급되며 일반적인 관점에서 잘 이해되지만 특정 용어와 측정 가능한 방식으로 정의하기가 어려울 수 있습니다.

이 연구의 목적을 위해, 우리는 이동성과 관련된 세 가지 유형의 제도적 능력에 대한 지표를 만들었습니다. 용량은 광범위하고 복잡하지만, 세 가지 지표를 통해 조직, 기술 및 정치적 법적 라인을 따라 국가의 역량을 잘 활용할 수 있습니다.

  1. 기관의 운송 거버넌스 용량 지표
    메트로 지역 전체에서 신속한 운송 프로젝트를 계획, 설계 및 구현할 수 있는 명확한 권한을 가진 기관의 존재
  2. 기관의 계획 능력 지표
    장거리 운송 계획을 안내하는 잘 확립된 이동성 계획의 존재.

  3. 기관의 기술 역량 지표
    주요 프로젝트 지연 없이 고품질의 잘 설계된 교통 인프라를 계획하고 구현하는 국가의 기록입니다.

아래 표는 위의 지표를 기반으로 이 연구에서 9개국의 제도적 역량을 설명하고 비교합니다. ITDP의 급속한 대중교통 개발 분석은 강력한 계획 기관, 통합된 대도시 교통 거버넌스, 우수한 기술 역량을 갖춘 국가가 더 높은 품질의 설계로 더 빠른 운송을 구축했다는 점을 분명히 했습니다.

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